'n Bietjie mal in my kop?! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Iris Lucassen - WaarBenJij.nu 'n Bietjie mal in my kop?! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Iris Lucassen - WaarBenJij.nu

'n Bietjie mal in my kop?!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

12 Mei 2013 | Zuid-Afrika, Genadendal

Genadendal, Zuid-Afrika, Zondag 12 mei 2013

Wat een geweldig land is Zuid-Afrika toch, ik besef het me steeds meer hoe dichter ik bij het naar huis toe gaan kom. Prachtige natuur, geweldige activiteiten en ontzettend lieve mensen.

Een kort berichtje deze keer:
Vorig weekend ben ik met 4 andere meiden op een mini roadtrip geweest en hebben we een prachtige route gereden tussen Hermanus en Gordons Bay. ’s Avonds zijn we weer lekker naar huis gegaan, verder was het een rustig weekend.
Ook heb ik natuurlijk via de skype voor mama en Esther gezongen die jarig waren en ik was blij dat het internet het zo goed deed, wat de laatste tijd sowieso best goed gaat.

Afgelopen week hebben we weer hard gewerkt en ik heb een aantal dingen gefilmd. Dit kan ik straks mooi gebruiken als bewijsmateriaal voor de pabo en het is ontzettend leuk om terug te zien wat ik met de kinderen gedaan heb en hoe ze daarop reageerden. Ook is het grappig om mezelf Afrikaans te horen praten :)
De directeur was afgelopen week ziek dus over de projecten hebben we niet kunnen praten: morgen gaan we weer naar hem toe en gaan we vragen wanneer de werkzaamheden voor de beamer en de wasbakken kunnen starten.
Verder ga ik lekker verder met het lezen en ga ik een aantal kinderen weer naar een hoger niveau trekken: nieuwe boekjes kiezen en dus weer een beetje moeilijker.

Afgelopen weekend was een uitdaging op zichzelf: ik ben gaan skydiven! Wat een gekte, ik dacht van te voren dat ik het niet zou durven maar ik heb het gedaan! Tijdens de vlucht naar boven heb ik me meer dan eens afgevraagd waarom ik het zou doen, maar het was het meer dan waard: een vrije val van ruim een halve minuut en daarna van het uitzicht op Kaapstad genieten met de parachute. Wauw wauw wauw!

Morgen weer aan de slag, ik heb er wel weer zin in!

Liefs Iris

p.s. Zoals je op de foto's aan mijn kleren kan zien: het weer is heel wisselend. Overdag zitten er nog regelmatig mooie dagen tussen, waar we volgens de mensen hier heel erg geluk mee hebben. 's Avonds koelt het ontzettend snel af en is een dikke sjaal toch wel aan te raden. Heel gek, maar we beginnen er aan te wennen.

  • 12 Mei 2013 - 22:21

    Lpapa En Mama.a:

    Zoals we zojuist via Skype besproken hebben, geweldige ervaringen. Leuk om te lezen zoals jij heb beschrijft. Succes met stage activiteiten deze week! Dikke zoen
    Nog 4 weken :)

  • 13 Mei 2013 - 09:50

    Anita Van Iperen:

    Het valt me op dat jij en je moeder heel anders aan het aftellen zijn!!
    De één mist jou en jij begint Zuid-Afrika al te missen!

    Maak maar een lijstje van wat je nog zeker wilt doen daar, anders krijg je misschien spijt achteraf.......alhoewel positief benaderd geeft dat dan weer "een hele goede reden om nog een keer terug te gaan" !!

    Veel plezier nog met alles.

    Anita, Nico en Kids

  • 13 Mei 2013 - 10:13

    K29:

    Wow...Iris wat ontzettend tof dat je dit hebt gedaan zeg, zeker als je bedenkt dat je het eigenlijk niet durfde. Nooit geweten dat het in Zuid-Afrika toch nog zo fris kan zijn dat je een sjaal moet dragen....het wordt tijd dus om weer naar Nederland te komen al heb je er zelf nog niet zo veel zin in. We missen je gezelligheid wel een beetje maar gunnen je zeker nog heeeeel veel prachtige weken in je nu geliefde land. Succes weer bij de kinderen de komende week.

    Liefs Jan Wilma Bas Marieke en (Floor).

  • 14 Mei 2013 - 11:41

    Leonie:

    Oh wauw Iris! Wat tof dat je bent gaan skydiven!
    Ik had stiekem al foto's op facebook voorbij zien komen natuurlijk, zag er echt heel gaaf uit.
    De tijd vliegt voorbij, ook hier in Nederland. Maar stiekem kan ik ook niet wachten tot we weer biertjes kunnen drinken in de Pub. Of beter nog; op SOLAR :D

    Geniet van je laatste weken, lieve Iris!
    xxx

  • 14 Mei 2013 - 11:41

    Leonie:

    Oh wauw Iris! Wat tof dat je bent gaan skydiven!
    Ik had stiekem al foto's op facebook voorbij zien komen natuurlijk, zag er echt heel gaaf uit.
    De tijd vliegt voorbij, ook hier in Nederland. Maar stiekem kan ik ook niet wachten tot we weer biertjes kunnen drinken in de Pub. Of beter nog; op SOLAR :D

    Geniet van je laatste weken, lieve Iris!
    xxx

  • 14 Mei 2013 - 11:41

    Leonie:

    Oh wauw Iris! Wat tof dat je bent gaan skydiven!
    Ik had stiekem al foto's op facebook voorbij zien komen natuurlijk, zag er echt heel gaaf uit.
    De tijd vliegt voorbij, ook hier in Nederland. Maar stiekem kan ik ook niet wachten tot we weer biertjes kunnen drinken in de Pub. Of beter nog; op SOLAR :D

    Geniet van je laatste weken, lieve Iris!
    xxx

  • 14 Mei 2013 - 11:42

    Leonie:

    Wauw, mijn computer mist je blijkbaar ook heel erg. Die verzendt de berichtjes gewoon 3x. Super fijn.

  • 15 Mei 2013 - 11:15

    Inge:

    Inderdaad: Wauw, Wauw, Wauw! Super gaaf zeg.
    Geniet nog maar lekker van Zuid-Afrika en van elk moment want voor je het weet ben je weer hier.
    (waar ik uiteraard heel blij mee ben!:p maar ik weet ook hoe raar het voor jou is)

    drukkies vir jou!
    Inge

  • 15 Mei 2013 - 12:08

    Marieke:


    Wauw Wauw Wauw!!!... dat is gaaf!!! Echt tof dat je bent gaan skidyven!! Echt super gaaf!:)

    Ziet er allemaal heel mooi uit, wat een mooie tijd heb je daar!

    Geniet er nog even van meid!

    Dikke knuffel!

  • 19 Mei 2013 - 21:47

    H13:

    Lieve Iris.
    Wat genieten wij van jouw prachtige verhalen. Het geeft ons het gevoel dat wij toch een beetje met je mee reizen. Je moet niet van die gevaarlijke dingen doen hoor wij willen je wel heelhuids thuis zien komen.
    Liefs Joop en Wol xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 15645

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 12 Juni 2013

Op naar Zuid Afrika!

Landen bezocht: