Lekker gesels met al die mense hier :) - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Iris Lucassen - WaarBenJij.nu Lekker gesels met al die mense hier :) - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Iris Lucassen - WaarBenJij.nu

Lekker gesels met al die mense hier :)

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

20 Mei 2013 | Zuid-Afrika, Genadendal

Genade ndal, Zuid-Afrika, maandag 20 mei 2013

Stage, erop uit, dingen doen die levensgevaarlijk lijken, verder met de roadtrip en weer terug naar stage… Dat was mijn afgelopen week.
Om te beginnen bij stage, was afgelopen week over het algemeen een fijne week. Ik heb weer best wat gefilmd en we zijn druk bezig geweest met het project, want vrijdag is de beamer opgehangen! Hij hangt goed en werkt prima, we zijn erg benieuwd naar hoe de leerkrachten er mee aan de slag gaan; zie foto’s voor hoe hij hangt.

Donderdag na stage zijn we bijna meteen vertrokken naar Knysna, waar we eerder al geweest zijn. Nu zijn we deze kant op gegaan om naar Tsitsikamma te gaan, een prachtig natuurpark. In Tsitsikamma heb ik, jawel, gebungeejumped van de hoogste bungeebrug en hebben we een boottour gemaakt over de Indische Oceaan. Allebei ontzettend gaaf en het bungee jumpen was mega-eng. Bye bye hoogtevrees!
Onderweg hebben we allerlei prachtige dingen gezien; van schapen, koeien en varkens (haha) tot struisvogels, een hert en bavianen. Ook hebben Anouk en ik een vallende ster gespot, wat erg bijzonder was om te zien.
Na Tsitsikamma zijn we doorgereden naar Oudtshoorn, waar we naar een struisvogelboerderij zijn geweest. Daar hebben we struisvogel gereden en ik heb ontdekt dat deze dieren helemaal niet zo eng zijn als ze lijken, ze zijn ontzettend zacht en eigenlijk banger voor ons dan wij voor hen.
Na de struisvogelboerderij zijn we naar een prachtige waterval geweest; ‘Rust en Vrede’ was de naam. Na een lekkere picknick zijn we doorgereden naar een soort dierentuin, waar je heel dichtbij de dieren kon komen, tot zelfs in de hokken. Nicole en ik zijn bij de aapjes geweest en ook dit was weer erg leuk.

Vandaag hebben we op stage de beamer een beetje getest en heb ik weer lekker met kinderen gelezen; ik merk dat sommige kinderen het echt fijn vinden om de extra aandacht te krijgen. Op weg naar huis lopen er ook altijd wat jongens en / of meiden mee, wat ook erg gezellig is natuurlijk. Dit zijn niet altijd kinderen die met ons lezen, maar we maken altijd gezellig een praatje met ze.

Morgen gaan we weer eens wat anders doen, we gaan namelijk bij de andere pabostudenten in Grabouw kijken. Ik ben erg benieuwd naar hun projecten en het is leuk om weer een dag wat anders te doen wat ook met het project te maken heeft; een totaal andere school in een totaal andere plaats zien. Grabouw is namelijk meer een stad en ik ben benieuwd in hoeverre de school daar dan anders is dan in Genadendal.
Donderdag komen deze pabostudenten hier kijken, ik hoor ook graag van hen wat zij van ons project vinden.

Tot een volgende keer maar weer,

Liefs Iris

p.s. Wat trouwens ook erg leuk is, is dat ik op steeds meer plekken in het Afrikaans aangesproken word. Bij de bungee, op een terrasje, bij het tankstation... Leuk om buiten stage ook Afrikaans te praten :)

• 21 Mei 2013 - 07:44

Esther:

Klinkt weer goed, stoertje!

• 21 Mei 2013 - 11:01

Papa En Mama:

De "meest gevaarlijke onderdelen" van je stage zitten er volgens ons nu wel op....
    Eigenlijk zijn we wel heel erg trots op jou! Wij doen het je in ieder geval niet na.
    Maar er nog een mooie tijd van. Het gaat nu kalmpjes aan snel richting afscheid Zuid-Afrika.
    Nog maar drie weekjes....
    Blijf van je stage en het verblijf in dit mooie land genieten.

Groet, Papa en mama.

• 21 Mei 2013 - 11:04

K29:

We hebben nooit geweten dat we zo'n stoere nicht in de familie hebben. Tjonge jonge wat een durfal ben je zeg. Alleen als we de foto's zien lijkt het al doodeng. Leuk dat je inmiddels al zo ingeburgerd bent dat je aangesproken wordt in het Afrikaans. Zelfs je schrijftaal begint erop te lijken (banger voor wij??) Wat goed dat het allemaal gelukt is met de beamer, hopelijk krijg je nog genoeg tijd om de leraren te leren hoe ze ermee om moeten gaan. Je kunt nu (helaas?) af gaan tellen. Wij vinden het echter wel weer gezellig als je terug komt hoor, alhoewel we dan jammer genoeg deze verhalen moeten missen. Veel succes weer de komende dagen, maak er nog een paar leuke weken van!

Liefs Jan Wilma Bas Marieke en Floor.

• 21 Mei 2013 - 20:46

Inge:

Jy praat lekker Afrikaans! Ek hou da fan, ek wil met jou Afrikaans praat ;)

• 24 Mei 2013 - 11:18

H13:

Zokaniewelweer, wat heb jij 'n lef. Maar... liewe Iris, over 'n paar weke dan is jy weer by die huis en kan jy
    dat groot avontuur persoonlik aan ons vertel. Wat het jy baie meegemaak.
    Liefs en soen Joop en Wil x