Wat gaat de tijd snel! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Iris Lucassen - WaarBenJij.nu Wat gaat de tijd snel! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Iris Lucassen - WaarBenJij.nu

Wat gaat de tijd snel!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

11 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Genadendal

Genadendal, Zuid-Afrika, maandag 11 maart 2013.

Hallo allemaal,

Omdat ik van mama al op mijn kop kreeg dat ik er al zo lang niks opgezet had (een week, haha) is er weer een berichtje!
Genoeg gebeurd, daar ligt het niet aan :) Hier is een lekker niet lopend, opsommend verhaaltje!

Vorige week zijn we lekker bezig geweest met het leesproject, waarbij ik gemerkt heb dat het soms best lastig is. Met kinderen die je wil leren lezen ga je vaak spelenderwijs aan de slag, maar met kinderen van 12-15 jaar vereist toch een ander plan van aanpak. Daarom heb ik een van de pabo taaldocenten gemaild en gelukkig heb ik al reactie, ik ga vanaf morgen (dinsdag) dus nog gerichter aan de slag!
Buiten ons eigen leesproject doen we ook ‘the after school program’, op zich een heel leuk idee. Na school is er een kwartiertje sport en spel vanuit de sportstudenten en daarna is er ‘tuiswerkklas’ voor de kinderen die thuis geen mogelijkheid hebben om rustig aan school te werken. Helaas nemen ze deze kans ook niet op school, omdat ze (vooral vandaag) ongelooflijk brutaal waren. Nu ik dit typ gaan er kwartjes vallen, namelijk het feit dat een van de grootste raddraaiers een jongen is waarmee ik lees: hij kan niet lezen, dus waarom zou hij saai in een boek gaan staren als hij er toch niks van begrijpt?! Vanaf morgen dus individueel aan de slag, want dom is hij niet!

Vorige week woensdag heeft de hele groep (alle studenten uit Genadendal) bij ons gegeten en dat was nog een hele opgave: koken voor 17 man. Gelukkig is dat goed gelukt en hebben we lekker ovenschotel met worstjes gegeten. Elke week eten we bij een ander huis, zodat iedereen eens aan de beurt komt en we allemaal overal op bezoek komen.

Donderdag was een hele beleving op zich. Toen we na stage naar Greyton gingen om wat kleine boodschappen te halen, kwam ik er in de winkel achter dat ik niet meer wist waar ik de autosleutels gestopt had. Ik ging ze zoeken en kwam tot de conclusie dat ik ze niet meer had: OEPS. Rustig naar de auto gelopen en ja hoor, daar zaten ze: in het slot, achter een gesloten deur.
Gelukkig zijn alle mensen hier in de buurt ontzettend vriendelijk en willen ze je maar al te graag helpen: ik heb gezien en geleerd hoe ik makkelijk een auto open krijg. Foto van mijn hoofd op dat moment volgt nog, deze staan op de camera van Daphne, die na een tijdje kwam kijken wat ik aan het doen was. (Stel je maar vast voor: erg geschokt, met de handen in mijn gezicht en bang dat die mannen onze auto zouden slopen).

Zaterdag overdag was het open dag op de pabo en was ik gevraagd of ik wilde skypen met de collegezaal, om de minor internationalisering te promoten. Dit was erg leuk en ik heb veel positieve reacties gehad. Een foto hiervan is te zien onder de volgende link:
https://twitter.com/TitiaBredee/status/310331285136621568/photo/1
’s Avonds hadden we een poolparty met braai, wat uitliep op een geweldige avond bij onze Engelse medestudenten in Greyton.

Zondag ben ik opnieuw naar Strand geweest, een dorp waar een strand is en dat Strand heet, waar ik surfles gehad heb. Surfen is moeilijk en het is heerlijk om op zo’n plank te liggen of om op je knieën te zitten, maar ik wil het kunnen en komend weekend gaan we als het weer meezit nog een keer en dan is mijn doel staan op een golf!

Zojuist heb ik met mijn jarige nichtje Rosa geskyped, waarbij ik midden in mijn liedje afgebroken werd: beetje jammer. Het internet werkt namelijk maar half en ik word elke twee minuten er af gegooid, als ik geluk heb kan ik een paar minuten skypen.
Morgen gaan we er weer tegenaan op stage en we geven niet op! :D

Liefs, Iris

  • 11 Maart 2013 - 21:07

    Esther:

    Dat loopt toch best lekker hoor, het klinkt iig goed!
    Xx

  • 11 Maart 2013 - 21:07

    Esther:

    Dat loopt toch best lekker hoor, het klinkt iig goed!
    Xx

  • 11 Maart 2013 - 21:18

    K29:

    Wat een verhaal zeg. Enne...dat met die autosleutels dat doe je maar één keer! Fijn dat je zo veel hulp kreeg. We zijn inderdaad benieuwd naar de bijbehorende foto. Wat leuk dat je leert om te surfen en natuurlijk gaat dit jou lukken!!
    Floor kreeg vanmiddag een botje van je moeder en was door het dolle heen. Ze maakte een vreugdedansje in ja alweer........ de verse sneeuw die naar beneden dwarrelde. Brrrr. Veel succes weer de komende week en tot het volgende Blogverhaal. (niet te lang mee wachten hoor! want we vinden het veel te leuk om te lezen.)

    Liefs K29.
























  • 11 Maart 2013 - 21:48

    Leonie:

    Ahh, dat skypen met de collegezaal. Super cool! Zo jammer dat ik daar niet bij kon zijn.
    Goed om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt daar en dat je zo lekker bezig bent op stage.
    Veel liefs vanuit een heel koud Nederland (lees: SNEEUW)

    Ps. Ik was dit nog vergeten te zeggen: carnaval was niet hetzelfde zonder jou! Wel leuk, maar niet hetzelfde! ;) Heb je gemist.

  • 12 Maart 2013 - 07:59

    Papa En Mama:

    Hoi Iris, inderdaad fijn om weer zo'n mooi verhaal van jou te horen! En al schrijvende ontdek je dus dingen, wordt som eea duidelijker, fijn. Hier blijft het de hele week koud, brr misschien vergissen de weermannen/vrouwen zich. Leuk verhaal over die autosleutel, niet nog een keer doen he? Het is hier wel rustig in huis, dat heeft voor en nadelen. Veel plezier deze week! Dikke knuffel van papa en mama

  • 12 Maart 2013 - 09:56

    Ilse:

    Dag Iris,

    Wat een avonturen!
    Ik zeg: blijf vooral bloggen en natuurlijk plezier houden.
    We horen graag snel weer van je!
    Fijne week.

    Liefs

  • 12 Maart 2013 - 15:44

    Celine:

    Leukleukleukleuk:D

    Ik geniet er ontzettend van om je verhalen te lezen! Jij geniet zo te zien ook van je tijd daar! Fijn:-)

    Liefssssss xxxx Celine

  • 12 Maart 2013 - 16:09

    Jo V.d. PUB:

    Beste Iris,
    wat was ik blij om je te zien op dat grote scherm in de collegezaal, alles zat er nog aan, de krullen, de sproeten en een grote glimlach van oor tot oor. Het is gewoon goed om te zie dat het zo goed met je gaat en dat je de tijd goed besteed, dat je naast schoolse dingen ook nog tijd hebt voor dingen waar jezelf zin in hebt. Hier gaat alles zo z'n gangetje en zal er niet gek veel veranderen. Als ik dit schrijf heb ik net een enerverende studiedag achter de kiezen en staat ons in de toekomst weer veel te wachten. Iris maak er een onvergetelijke tijd van die je niet snel zult en mag vergeten,
    groetjes Jo.

  • 12 Maart 2013 - 16:20

    Rina:

    Ha Iris,
    Ik vind persoonlijk dat je juist best vaak een verslagje schrijft. Complimenten, want ik kan me voorstellen dat er zoveel andere leuke(re) dingen zijn om te doen. Maar leuk en goed om te lezen dat het je goed gaat.
    Enjoy!
    Liefs, Rina X

  • 13 Maart 2013 - 09:32

    Marike:

    Ha Iris,
    Wat goed om je te zien op groot scherm! Sorry dat ik niet kon nablijven om nog even verder met je te kletsen... ik moest koken voor 10 man:-). Als ik je zo zie en hoor dan vind ik het zo top dat je deze kans genomen hebt om eens buiten je wereld te gaan kijken! Het is zo verrijkend he?
    Iedere keer wanneer ik Jo zie hebben we het wel even over jou.. dat is dus best vaak. Volgens mij is het stil zonder jou in de pub en mist hij dat!
    Nou Iris, heel veel hartelijke groeten uit inderdaad een heel koud nederland.
    Marike

  • 13 Maart 2013 - 11:21

    Marieke:

    Hee Iris!

    Wat een leuke blog heb je geschreven! Echt raar hoor, je zit met zon, zee en strand op een surfbord (heel gaaf trouwens!) en wij hier met kou en sneeuw;-)... heeft ook zijn voordelen, een weekje op skikamp met mijn school:) maar jou in een hempje zien met korte broek maakt toch wel een beetje jaloers hoor!:);-)

    Knap dat je zo hard aan het werk bent op je stage en ook de kinderen die al ouder zijn op hun manier les te geven, ga zo door!:)

    Heel veel plezier verder! Ik kijk alweer uit naar je volgende avonturen:) En hopelijk niet meer met de sleutels die in de auto zitten:P hihi
    Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 15687

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 12 Juni 2013

Op naar Zuid Afrika!

Landen bezocht: