Baie lekker geniet in die vakansie! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Iris Lucassen - WaarBenJij.nu Baie lekker geniet in die vakansie! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Iris Lucassen - WaarBenJij.nu

Baie lekker geniet in die vakansie!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 April 2013 | Zuid-Afrika, Genadendal

Genadendal, Zuid-Afrika, vrijdag 5 april 2013.

Hallo allemaal,

Na anderhalve week vakantie ben ik weer terug in mijn vertrouwde omgeving en dat voelt goed, buiten het feit dat de vakantie ontzettend gaaf was. Teveel meegemaakt om op te schrijven, ik zal proberen wat hoogtepunten naar voren te laten komen.

Wat ons erg opviel waren alle Duitse toeristen, waardoor wij ook tot vervelends toe de vraag kregen: are you from Germany? Afgelopen woensdag kreeg ik echter een andere vraag, die ik in tegenstelling tot de Duitse vraag als een compliment beschouwde: ‘are you from Australia?’ Iemand op straat vond dat ik een Australisch accent had, super gaaf haha!

Ik weet niet of jullie de plekken gegoogled hebben die ik de vorige keer genoemd heb, maar het was werkelijk prachtig. Twee hoogtepunten van de vakantie (en mijn leven) waren Knysna Elephant Parc en de Addo/Schotia combination tour. We hebben zo ontzettend veel mooie dieren gezien: wauw!
Om even een kleine opsomming te geven van alle wilde dieren die we gezien hebben; the big 4 (helaas het luipaard niet gezien), leeuwen die een (manke) giraffe gedood hebben en aan het eten waren, een olifant en een nijlpaard die in een machtstrijd waren… Zelfs onze gids die al ruim 12 jaar dit werk doet gaf aan dat hij nog nooit zo’n machtstrijd gezien had en dat dit dus heel bijzonder was.

Het aanraken en berijden van olifanten in Knysna Elephant Parc was een geweldige ervaring op zichzelf. Voordat ik naar Zuid-Afrika ging riep ik al hard: ‘ik ga een olifant knuffelen!’ en op deze regenachtige dag is deze droom waar geworden.
Dat was het enige nadeel van onze vakantie: vijf dagen regen, aan een stuk door. Gelukkig begon de zon te schijnen in de middag van onze safaritour, waar we meer dan blij mee waren! De laatste twee dagen van onze vakantie hebben we gelukkig mooi weer gehad en hebben we lekker genoten van het zonnetje.
De hostels waarin we verbleven waren stuk voor stuk prima, schoon genoeg en overal hebben we aardige mensen ontmoet. Helaas was PE (Port Elizabeth) een grijze stad waar niet veel te beleven was en stonk het hostel aan alle kanten. Om er iets positiefs van te maken: het stonk er zo dat zelfs de muggen buiten bleven, dus daar zijn we niet gestoken!

Een tijdje was ik al aan het overwegen om mijn haar op zo’n gave, Afrikaanse manier te laten invlechten. Helaas is dit erg slecht voor je haar en dat is een reden waarom ik dat niet laat doen. Nu kwam ik op vakantie een mevrouwtje/marktstalletje tegen waar ze van die gekleurde touwtjes in het haar vlechten, wat ik heb laten doen. Dit dingetje kan er ontzettend lang in blijven zitten en ik hoop dat hij over een tijdje niet zo’n pijn meer doet: hij is er ontzettend strak in gezet!

Toen we vandaag thuis kwamen van vakantie lag er een grote verrassing voor ons klaar: post! Ik heb een kaartje van papa/mama en van oma, wat erg fijn was om te ontvangen en te lezen.

Maandag beginnen we weer op stage en ik heb erg veel zin om weer te starten. Ik ben benieuwd naar de vakantieverhalen van de kinderen (waarschijnlijk veel rondom huis gebleven, buiten gespeeld en geholpen met huishouden ofzo) en hoop dat ze niet teveel achteruit zijn gegaan qua lezen.

Tot over een tijdje weer,
Veel liefs Iris

P.S. Jan, Wilma, Bas, Marieke en vooral Floor: ik heb wat gevonden hoor! Ik hoop dat het lukt en dat een foto binnenkort bij jullie op de deurmat ligt!

  • 05 April 2013 - 15:10

    Lisa:

    Haa lieve Iris, had je vanochtend al wel gesproken maar wat heerlijk om je verhaal van je kleine vakantie te lezen! Toffe foto's en echt gaaf dat je zoveel dieren hebt gezien. Nu weer lekker aan de bak op stage, geniet ervan! x

  • 05 April 2013 - 15:26

    Ilse:

    Dag Iris,

    Wederom een schitterend verhaal. Wat moet dit een gave ervaring zijn!
    De foto's spreken voor zich.
    Nu de draad weer oppakken op stage, komt vast goed.
    Heel veel plezier!

    Liefs x

  • 05 April 2013 - 19:21

    Papa En Mama:

    Hoi iris
    Wat fijn dat je vakantie zo goed geweest is en we genieten van jou verhalen
    Dikken zoen van ons

  • 06 April 2013 - 09:39

    Anouk:

    Haa Iris!

    Gisteravond op Facebook al met veel bewondering je mooie, gave foto's bekeken. Heb er maar één woord voor: WAUW!! Kan me heel goed voorstellen dat het zien van al die wilde dieren de hoogtepunten van je vakantie/leven zijn.
    Altijd spannend hoe kinderen presteren na een vakantie. Ik hoop voor je dat hun vakantie geen terugval betekent, succes ermee :)

    Veel liefs!

  • 06 April 2013 - 10:10

    K29:

    Wauw........ Iris wat maak je veel prachtige dingen mee, we zijn enorm jaloers. De foto's laten zien dat je er echt van geniet. Als wij in het bos een reetje zien zijn we al blij, dit is niets vergeleken met wat jij allemaal gezien hebt.
    We zijn benieuwd naar de foto die binnenkort op de deurmat ligt. Toch niet die ene die op facebook staat? We zullen deze dan aan je werkgever tonen zodat hij weet dat je nog met je werk bezig bent........
    Veel succes weer met de kinderen komende week en tot gauw!

    Groetjes van ons allen.

  • 06 April 2013 - 14:15

    Janne:

    lieve iris!
    olifanten zijn zo leuk he <3 ik vond je foto's echt super mooi. maar man wat maak jij daar mooie dingen mee. die safari lijkt me echt geweldig!
    ben benieuwd hoe de terugkomst op stage is :)
    door al die zonverhalen van jou krijg ik serieus nog meer zin in solaaaar! samen in een tentje kamperen wordt cool!
    liefsss en ook een dikke knuffel van Luc!

  • 07 April 2013 - 08:39

    Theo Derks:

    Als jouw verhaal en verhalen lees denk ik dat we je niet meer op de Huikeling terug zien, een enorm gemis voor de buurt, en moecht je terug komen zul je het hier wel erg saai vinden. Leuke dagen nog en tot blogs.

  • 14 April 2013 - 13:03

    Marieke:

    Lieve Iris!

    Wat een heerlijke vakantie heb jij gehad!... echt heel erg gaaf, mooie foto's! Jullie hebben veel gezien! Ik wordt steeds enthousiaster om daar ook een keertje heen te gaan:)
    Heel veel plezier verder en succes met de stage, maar dat komt ook goed als ik jou zo hoor over alle kinderen die enorm vooruitgaan:)

    Liefs en knuffels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 15684

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 12 Juni 2013

Op naar Zuid Afrika!

Landen bezocht: