Aangekomen in Genadendal! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Iris Lucassen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Genadendal! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Iris Lucassen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Genadendal!

Blijf op de hoogte en volg Iris

08 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Genadendal

Genadendal, Zuid-Afrika, 8 februari 2013

Hallo allemaal,

Na een vlucht waar je u tegen zegt, zijn Daphne, Anouk en ik veilig aangekomen in Zuid-Afrika. Ik zeg u tegen deze vlucht, om zeker vijf redenen.
1. London Heatrow is een enorm vliegveld, waar we binnen 1 terminal met de trein naar een ander deel moesten. Er vanuit gaande dat er minimaal 5 terminals zijn, aangezien wij in terminal 5 waren: wow.
2. Toen we het vliegtuig naar Kaapstad in stapten, voelde het alsof ik in de film Sex and the City stapte: allemaal van die kleine privéhokjes! (Helaas moest ik doorlopen)
3. Ook achterin het vliegtuig was het prima te vertoeven: iedereen had een eigen tv’tje waarop je de vlucht kon volgen of lekker een filmpje kon kijken.
4. Eten en drinken was inbegrepen: bij het eten dus een lekker wijntje.
5. De laatste reden waarom je u tegen deze vlucht zegt is minder leuk. ’s Nachts stormde het flink en was er flinke turbulentie: best eng!

Eenmaal aangekomen in Kaapstad werden we opgehaald door Karin en Lizelle, onze begeleiders hier. Mijn groepje ging samen met Lizelle naar een winkelcentrum waar we beddengoed en andere benodigdheden gingen kopen.

In Genadendal waren wij de laatste die bij ons huis afgezet werden, op zich wel handig: zo hadden we het hele dorp al eventjes gezien.
Een mooie bijkomstigheid is dat we alle huizen hebben gezien en een vergelijkend warenonderzoek gedaan hebben. Conclusie: ons huis is het mooiste. Het ruikt nog een beetje raar, maar daar komt wel verandering in.

Toen we na het uitpakken van onze koffers een wandelingetje naar andere studenten gingen maken, zijn we achter verschillende gingen gekomen.
De mensen hier zijn verschirkkelijk aardig. Ze heten je welkom in hun dorp en iedereen, van jong tot oud, zegt je gedag. Fijn!
Een minder puntje is dat er veel dieren op straat lopen, vooral honden, die ’s avonds als het donker is als een gek tegen elkaar tekeer gaan. Dat zal even wennen worden.
Wat ik ook opvallend vond was dat er weinig mensen zijn die net zoals wij de weg gebruiken om ergens te komen. Of je nu een zandweg of een zandweggetje neemt, het maakt dus niet uit of je praktisch door iemands tuin heen loopt. Om niet om te hoeven lopen, passen wij ons hierin maar al te graag aan 

Nu zijn we net klaar met eten en gaan we lekker een filmpje kijken.

Liefs, Iris

Oh ja, er waren wat mensen die graag mijn adres wilden hebben:
57 George Grey Street
Genadendal, 7234
Western Cape - South Africa

• 08 Februari 2013 - 19:36

Mirna:

Waaaah, Iris, dat klinkt gaaf!
    Ik merk dat je nu al volop geniet!
    Heel veel carnavalsgroetjes uit Nederland!

P.s. Ik miste je vandaag al in de pub! :O

• 08 Februari 2013 - 19:43

K29:

Hoi Iris,
    Zo, jij bent al snel aan "het bloggen". Als je dit natuurlijk op tijd doet dan hoef je zelf geen dagboek bij te houden. We hadden al het een en ander gehoord via facebook. Leuk! Grappig dat je al zo snel op de hoogte bent van bepaalde gewoontes die ze daar hebben. Bedankt voor het adres, dan kunnen we even op google maps kijken. We zijn benieuwd naar het vervolg....
    Groetjes van K29.

• 08 Februari 2013 - 19:53

Jinke:

Heet Iris,
    Ook al vond ik jou uitzwaaien heftiger dan gedacht,
    ik ben blij dat je heelhuids aangekomen bent.
    Ga genieten chickie
    Xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 08 Februari 2013 - 20:08

Jolien Groenen :

ITJE!!
    Wat superleuk om je zo te volgen!
    Heeel veel plezier en genieten van al je avonturen! XXXX
    Ik zal je morgen DE HELE DAG missen bij the slager! En vooral je lekker billetjes om even in te knijpen ;)
    Geniet ze afrikaantje! en voorzichtig in de zon!!!
    xxxx

• 08 Februari 2013 - 21:09

Mehtap:

• 08 Februari 2013 - 21:17

Esther:

Duuude je hebt google street view! Ziet er super tof uit! Welke kleur heeft jouw huis?
    Dikke kus xx

• 08 Februari 2013 - 21:38

Theo Derks:

Fijn dat je heelhuids bent aangekomen. Ook je blog gelezen leuke stijl van schrijven, ben ik best jaloers op. Geniet van dit geweldige avontuur . En voorzichtig met de juwelen ( parel)
    Groetjes vanaf de Huikeling met wederom sneeuw.

• 08 Februari 2013 - 21:42

Papa En Mama:

Hoi Iris,
    fijn dat je goed bent aangekomen en je enthousiasme spat ervan af. Hoop dat het zo leuk blijft en zijn
    benieuwd naar alle volgende verhalen.

• 08 Februari 2013 - 22:35

Lisa En Bas:

Goed om te horen lieve Iris!
    We hopen dat je snel went aan je chille huisje en de honden.
    Het klinkt alsof je je fijn voelt, geruststellend.
    Geniet, dikke knuffel

• 09 Februari 2013 - 14:10

Anouk:

Fijn om te horen dat de reis goed verlopen is. En nu heerlijk genieten van je grote avontuur! Ik weet zeker dat ik nu bij Wie is de Mol? nog meer aan je zal denken hihi!

Liefsss!

• 09 Februari 2013 - 15:25

Ilse :

Ha Iris!

Wat een vlucht, met gelukkig een veilige aankomst!
    Zo te horen ben je al tegen enkele cultuurverschillen aangelopen..
    Ik kijk uit naar je verdere verhalen.
    Veel plezier en leerzame, mooie momenten gewenst. Geniet ervan!!

Liefs, Ilse

• 09 Februari 2013 - 22:07

Celine:

Lieve Iris!!

Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen!!! Heerlijk he, al die cultuurverschillen in het begin;-) gewoon lekker aanpassen en genieten meis!!!

Ik ben benieuwd naar al je verhalen!!!

Liefs OW64 (zo moet dat he,als zelfstandigwonend Lucassen familielid;-))

• 10 Februari 2013 - 13:58

Inge:

Super dat je goed ben aangekomen! Aan de honden wen je nog wel, je gaat ze zelfs waarderen voor het waken. Doe je de groetjes aan Roxy en Bruno (honden nr GG60)
    Waar slaap je voorkant van het huis achterkant? Foto's!
    xxxx

• 10 Februari 2013 - 14:23

Gusta Van Rhijn:

Dag Iris,

Fijn te lezen dat je goed ben aankgekomen.
    Ik denk als ik het zo lees dat jullie je weg wel vinden.
    Je hebt in ieder geval goede waakhonden nooit verkeerd haha

We genieten hier weer van een witte wereld, en zojuist lekker in het bos gelopen.

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie gaan ervaren.
    Veel succes en lieve groeten van,

Gusta

• 11 Februari 2013 - 10:54

Frans En Ella:

Lieve Iris,

Mooi verhaal meissie! Weer wat anders dan carnaval vieren.
    Veel plezier en liefs van
    Frans en Ella